ساقی کوثر

ساقی ار باده از این دست به جام اندازد عارفان را همه در شرب مدام اندازد

ساقی کوثر

ساقی ار باده از این دست به جام اندازد عارفان را همه در شرب مدام اندازد

اگر امام معصوم نبود ما هیچ گاه از نواقص خود آگاه نمی شدیم و انسانی که خود را ناقص نبیند نیازی به استغفار برای خود نمی بیند.

بسم الله الرحمن الرحیم


سوره مبارکه نصر

1.آن هنگام که نصر و فتح الهی رسید،دین ما کامل و حجت بر ما تمام شد و تمام ابزار،وسایل و نقشه رسیدن به سعادت و کمال در اختیار ما قرار گرفت،حالا دیگر نوبت ماست که با کمک این ابزار و وسایل ونقشه راه،ابتدا کمال را در انسانهایی که به آن رسیده اند مشاهده کنیم و بعد از نواقص خودمان آگاهی کسب کنیم و سپس برای رفع نواقص خود و در جهت رسیدن به کمال حرکت کنیم و قطعا در این مسیر خدا نیز ما را یاری میکند و بازگشت ما را می پذیرد.

2.اگر ما در این دوره از زمان علم کسب کنیم،کمال را ببینیم ،از نقص های خودمان آگاه شویم و در جهت رفع آن نواقص حرکت کنیم و استغفار کنیم به یاری و نصر الهی به فتحی عظیم که همانا ظهور آقا امام زمان (عج) است خواهیم رسید.

3.خداوند امام معصوم را به عنوان نمونه کمال واقعی برای ما فرستاده تا با دیدن آنها نقص های خودمان راببینیم و در جهت رفع نقص حرکت کنیم.در واقع اگر امام معصوم نبود ما هیچ گاه از نواقص خود آگاه نمی شدیم و انسانی که خود را ناقص نبیند نیازی به استغفار برای خود نمی بیند.

4.ما در هر لحظه از زندگی خودمان با نصر الهی و فتح روبه رو هستیم،هر کدام از این لحظات باید کمک کند تا ما نواقص خود را بهتر ببینیم و با آگاهی از آنها در جهت رفع نواقص و رسیدن به کمال حرکت کنیم.وقتی خود را پر از نقص و اشکال ببینیم آن هنگام است که خود را بیشتر از همیشه محتاج استغفار می دانیم و با استغفار به سوی خدا باز می گردیم.

5.انسان قبل از هرکاری باید ابتدا علم کسب کند وقتی موفق به کسب علم شد و از جهل رها گشت،آن هنگام است که کمال را درک می کند زمانی که کمال را رویت کرد متوجه نقص خود می شود و در جهت رفع نواقص گام بر می دارد.

6.اگر خدا کسی یا کسانی را یاری و کمک کند بی شک فتح و پیروزی نصیب آنها خواهد شد زیرا در سوره نصر خدا با فتح همراه است و وعده خدا حق است.

7.نصر ویاری خدا فقط در وقایع بزرگ دیده نمی شود،اگر خوب دقت کنیم لحظه به لحظه می توانیم نصرت الهی را ببینیم حتی در عبور از یک خیابان .

8.خداوند از حضرت رسول (ص) می خواهند که استغفار کنند و این استغفار می تواند برای مردمی باشد که بدون ایمان قلبی و فقط به ظاهر در دین خدا وارد شده اند.

  مریم گودرزی

نظرات 1 + ارسال نظر
ندا چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 11:51

اینکه نصر و یاری خدا را در وقایع بزرگ را نمیبینیم واقعا درسته.و همین آرامشو ازمون میگیره.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.