ساقی کوثر

ساقی ار باده از این دست به جام اندازد عارفان را همه در شرب مدام اندازد

ساقی کوثر

ساقی ار باده از این دست به جام اندازد عارفان را همه در شرب مدام اندازد

اکثریت مردم امام معصوم زمان خود را فراموش کرده اند

بسم الله الرحمن الرحیم


سوره مبارکه ماعون

1.دوری از امام معصوم ،توجه نکردن و اهمیت ندادن به ایشان و همچنین عمل نکردن به دستورات آن بزرگواران نیز تکذیب دین است،چه کسانی که خود را شیعه می نامند و فقط عنوان شیعه را یدک می کشند و کاری به دستورات معصومین ندارند و چه کسانی که از دو یادگار بزرگ پیامبر (ص) فقظ به ظاهر قرآن را گرفتند و امام معصوم را رد کردند.

 2.ما در زمانی زندگی میکنیم که متاسفانه اکثریت مردم امام معصوم زمان خود را فراموش کرده اند و به نوعی ایشان را از زندگی،خانه و کار خود رانده اند و خود را سرگرم چیزهایی کرده اند که خلاف آموزه های معصومین (ع) است و بدتر آنکه مردم به این سبک زندگی عادت کرده اند و دیگر نبودن امام معصوم و پدر معنوی خود را احساس نمی کنند.در واقع نبودن ایشان برای مردم عادی شده و هیچ احساس خلا و ناراحتی از نبود ایشان ندارند و در برزخی که خود برای خودشان ساخته اند دست وپا میزنند و گمان می کنند که این همان زندگی است که باید داشته باشند.

 3.در نبود امام زمان، بسیاری از مردم با آرزوهای خود و به امید رسیدن به آنها زندگی می کنند ولی هر گاه به هر یک از آرزوهایشان که میرسند احساس می کنند چیزی نبوده که تصور می کردند و می خواستند .به مرور و با تمام شدن آرزوهای خود باز هم به آن خوشبختی و آرامشی که می خواستند نرسیده اند در این هنگام انسانهای زیادی به پوچی می رسند.این فرایند نشان دهنده آن است که بسیاری از انسانها از اول مسیر را اشتباه رفته اند وخود را از تنها مایه خوشبختی وآرامش حقیقی یعنی امام معصوم محروم کرده اند.

4.امام معصوم مانند پدری بسیار مهربان است که تمام هدفش خوشبختی و سعادت فرزندان خود است وتنها کسی است که کلید این خوشبختی وسعادت را دارد وحاضر است آن کلید را بدون منت به فرزندانش هدیه کند ولی فرزندان با جهل خود این عشق ومحبت بی دریغ را با شدت و بی رحمی دفع می کنند و می خواهند خودشان به تنهایی و بیرون از خانه راهی برای خوشبختی وسعادت بیابند و برای رسیدن به این خوشبختی حاضر می شوند این عشق و محبت را با حقارت و خفت از کسانی گدایی کنند که خود محتاج و نیازمندند و آن قدر در این مسیر پیش می روند که به کلی راه خانه ،سعادت وخوشبختی را گم می کنند و فقط به یک زندگی تو خالی و بی ارزش دل خوش می کنند .در حالی که آن پدر همیشه در خانه منتظر بازگشت آنها می ماند.امام زمان (عج) نیز هر لحظه منتظر است تا ما از ماجراجویی های خود دست برداریم وبه آغوش گرم وپرمحبت ایشان باز گردیم تا ما را بی منت به سعادت و خوشبختی حقیقی برساند ولی ما با بی رحمی ایشان را رد می کنیم.

5.بعد از رسول اکرم (ص) مردم حق امامت را که به امام علی (ع) تعلق داشت را از ایشان گرفتند وآن بزرگوار را در جهان مادی در موضع ضعف قرار دادند و ایشان را از آن جهت که حق حقیقی امامت و ولایت ازشون گرفته شد یتیم کردند و این روند در مورد معصومین دیگر نیز تکرار شد و تا به امروز نیز ادامه دارد. با این اشتباهات مردم هم از آن جهت که مربی و سرپرست امور و معیشت خود را از خود گرفتند نیز یتیم شدند.

 6.باطن دینی و مقید به دستورات دینی باید در ظاهر فرد نیز نمود داشته باشد.

 7.اگر ما به هم نوع خود توجه نکنیم و به مشکلات آنها اهمیتی ندهیم،نمازمان در نزد خدا ارزشی ندارد.

مریم گودرزی

نظرات 2 + ارسال نظر
ندا چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 11:56

ما منتظر امام زمان نیستیم،او منتطر ماست.

qurancenter چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 01:05 http://www.qurancenter.blogfa.com

خبر خوش برای دوستان از امروز کتابخانه قرآن سنتر شروع به کار کرد و سعی دارد کتابهای قرآنی و اسلام شناسی را برای دانلود روی وبلاگ قرار دهد . از دوستان خواهشمندم آنها نیز در این کار سهیم باشند و این وبلاگ را به دوستان و دیگران معرفی کنند
http://www.qurancenter.blogfa.com

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.